Met Offery bouwstenen maak je het verschil ten opzichte van je concurrent

Het grote idee achter Offery

Bij het ontwikkelen van Offery zijn wij er vanuit gegaan dat bijna ieder bedrijf wel een systeem heeft waarin de offertes worden gemaakt. En wij vinden dat je dat gewoon moet blijven doen. Het probleem is alleen dat de offerte die binnen dit systeem gemaakt wordt vaak niet representatief is en slechts een opsomming van de zakelijke (financiële) feiten. En dat is jammer. Want juist in de offertefase wil je onderscheid creëren ten opzichte van jouw concurrenten. Temeer omdat dit een moment is waarop de klant nog moet worden overtuigd. En laten we wel zijn, als je een prospect niet duidelijk aangeeft wat de meerwaarde is van jouw organisatie, is het niet vreemd als je uiteindelijk alleen op prijs wordt beoordeeld.

Om dit op te lossen hebben we slimme Offery Bouwstenen ontwikkeld. Je vult deze Bouwstenen eenmalig met eigen bedrijfsspecifieke informatie en bij het maken van de offerte voeg je deze Offery Bouwstenen vanuit een bibliotheek, met een simpele sleepbeweging, aan je offerte toe. En op dat moment creëer je onderscheid!

Wat zijn Offery bouwstenen

Offery bouwstenen zijn slimme bouwstenen waarmee je een offerte op een simpele manier letterlijk veel meer inhoud geeft. Waar een normale offerte zich meestal beperkt tot een droge opsomming van de feiten rond een opdracht kun je met het toevoegen van bouwstenen de offerte verrijken met allerlei soorten informatie. Met bouwstenen is het heel simpel om bijvoorbeeld bedrijfsfilms, productinformatie, eerder gerealiseerde projecten of bijvoorbeeld testimonials toe te voegen. En dat alles zeer visueel. Want beelden zeggen veel meer dan woorden; dat weten we allemaal.

Vullen van bouwstenen: snel en simpel

Om het maken van deze bouwstenen zo simpel mogelijk te maken hebben wij 9 templates ontwikkeld. Door middel van deze templates wordt het vullen van jouw bouwstenen kinderspel. Voor het toevoegen van een bedrijfsfilm, hoef je in het blok maar twee dingen in te vullen: de titel en de link naar Youtube of Vimeo.

Kortom, nog geen 30 seconden werk en deze bedrijfsfilm voeg je voortaan makkelijk toe bij elke volgende offerte die je maakt.

Templates: mogelijkheden te over

De 9 ontwikkelde templates dienen als voorbeeld en geven je een idee hoe je deze bouwstenen op een makkelijke manier kunt verwerken. Je bepaalt zelf hoe je de bouwstenen gebruikt. Het enige dat je hoeft te doen is de template kiezen die het beste past bij de informatie die je wilt presenteren en deze template vullen.

Voorbeeld:
De template ‘slideshow’ kun je gebruiken om een aantal gerealiseerde projecten te presenteren. Maar het is hiermee ook mogelijk een productoverzicht te laten zien voorzien van een korte omschrijving. Zo kun je jouw prospect precies laten zien wat voor hen van toepassing is. Een productbrochure is hiervoor te globaal; nu kun je het toespitsen op de gevraagde informatie.

De voordelen van Offery bouwstenen

De belangrijkste voordelen van het gebruik van Offery bouwstenen:

  • Uniformiteit in vorm en uitstraling
  • Meerwaarde wordt op eenvoudige manier zichtbaar
  • Informatie in bouwstenen draagt bij aan verbetering statistische gegevens

Door het consequent gebruik van de Bouwstenen maak je jouw offerte compleet en heb je een tool in handen waarmee je je prospects kunt overtuigen van de toegevoegde waarde die jouw organisatie biedt. Op die manier haal je de hoogste score uit jouw offerte! En dat heeft Offery inmiddels ruimschoots bewezen.

Basis bouwstenen

Offerte

Deze bouwsteen spreekt voor zich: Het is de daadwerkelijke offerte, die de klant ook kan downloaden als pdf document.

Contacten

Door contacten toe te voegen, weten ontvangers bij wie ze terecht kunnen met eventuele vragen en/of opmerkingen. Op deze manier verlaagt u de drempel om contact op te nemen. En het maakt de offerte persoonlijker.

Algemene voorwaarden

In de algemene voorwaarden staan regels, richtlijnen en verwachtingen voor een eventuele samenwerking. Potentiële klanten weten hierdoor precies waar zij aan toe zijn en wat zij kunnen verwachten.

Overtuigen

Vaak hebben (potentiële) klanten net dat ene extra duwtje in de rug nodig. Gebruik deze overtuigende bouwstenen om ervoor te zorgen dat uw offerte sneller geaccepteerd wordt.

Testimonials

Ervaringen van tevreden klanten zijn belangrijk tijdens het keuzeproces van potentiële klanten. Het is dan ook verstandig om testimonials aan uw offerte toe te voegen. Dat kan in de vorm van een quote of video. Zo laat u zien wat bestaande klanten van uw product en/of dienst vinden en waarom ze graag met u samenwerken.

Bedrijfsfilm / Instructiefilm

‘Eerst zien, dan geloven’ is een veel gebruikte uitspraak. Daar zorgt u voor door het toevoegen van een bedrijfs- of introductiefilm. Het geeft ook een andere dimensie aan de offerte. Mensen die regelmatig offertes ontvangen geven niet voor niets aan dat zij graag iets nieuws zien, het liefst in de vorm van video. Daar kunt u op inspelen.

Uw voordelen

Waarom moet een potentiële klant voor u kiezen? Wat maakt uw offerte bijzonder en welke toegevoegde waarde levert u precies? Besteed aandacht aan deze voordelen en wees zo duidelijk en concreet mogelijk.

Referenties

Laat potentiële klanten zien voor wie u werkt en wat u voor hen doet. Het wekt vertrouwen als mensen zien dat u al eerder goed werk hebt afgeleverd.

FAQ

Al is een offerte nog zo duidelijk, er kunnen toch vragen ontstaan. 60% Van de mensen die een offerte voor zich heeft en iets niet begrijpt, neemt contact op met de afzender. Anticipeer hierop met een handige FAQ-lijst. Beantwoord veel gestelde vragen op een duidelijke en beknopte manier.

Interesse wekkende bouwstenen

U wilt dat (potentiële) klanten meer affiniteit met u hebben dan met concurrenten. Dit kunt u bewerkstelligen door klanten te prikkelen om zichzelf vragen stellen. Waardoor er vervolgens interesse voor uw bedrijf ontstaat.

Sfeerimpressie

Een sterk beeld zegt meer dan duizend woorden. Goed beeldmateriaal inzetten, draagt dan ook bij aan de beeldvorming over uw bedrijf. Met een sfeerimpressie kunt u extra benadrukken wat uw bedrijf bijzonder maakt en waarin het zich onderscheidt. Werkt u binnen verschillende bedrijfstakken? Dan kunt u eenvoudig meerdere sfeerimpressies maken.

Branche informatie

Wat maakt uw branche uniek? Welke ontwikkelingen hebben invloed op de organisatie van uw (potentiële) klant? Vertel hierover in uw offerte. Laat zien dat u weet wat er speelt. Dit wekt interesse op. En door de herkenning, creëert u verbondenheid met uw bedrijf.

Whitepaper

Een whitepaper is een objectief document waarmee u laat zien dat u relevante kennis van zaken heeft. Door gratis kennis in de vorm van een whitepaper toe te voegen aan de offerte zet u zichzelf neer als een ervaren speler in de branche. (Potentiële) klanten zien u daardoor als een professionele partij die de juiste kennis en ervaring in huis heeft.

Vertrouwen oproepende bouwstenen

Door transparant te zijn, bouwt u vanaf het begin aan een band met potentiële klanten. Mensen krijgen vertrouwen als ze direct weten wat ze aan een bedrijf hebben en wat ze van haar medewerkers mogen verwachten.

Productinformatie

Jammer genoeg worden er regelmatig vage beschrijvingen gegeven. Dit is één van de belangrijkste oorzaken waarom offertes geen doorgang vinden. Deze bouwsteen geeft u de mogelijkheid om de specificaties van uw product en/of dienst duidelijk weer te geven.

Beloftes

Waar staat uw bedrijf voor en wat vindt u belangrijk? Waar kunnen klanten op rekenen wanneer zij zaken met u doen? Doe geen beloftes die u niet kunt nakomen en wees duidelijk en transparant. Laat de klant zien wie u bent.

Plan van aanpak

Nogal wat diensten en producten worden gefaseerd uitgerold, vooral als het om complexe trajecten gaat. Mensen vinden het prettig om te weten wat zij per fase kunnen verwachten binnen een dergelijk traject. Met deze bouwsteen kunt u een stappenplan opstellen wat inzicht geeft in hoe het traject doorlopen wordt en dat in iedere deelofferte gebruikt kan worden. Dit geeft klanten een helder beeld van wat er staat te gebeuren.

Slideshow

Niet alle offerte elementen kunnen altijd kort en krachtig omschreven worden. Soms is er extra uitleg nodig. In zulke gevallen kan een slideshow uitkomst bieden. Met foto’s en afbeeldingen vertelt u makkelijker een verhaal of legt u eenvoudiger complexe materie uit.ent.

Het team

Voor potentiële klanten is het belangrijk om te weten wie de mensen achter het bedrijf zijn. Wat zijn hun specialismen en wat gaan zij doen om uitstekende service te leveren? Voeg foto’s toe van de teamleden en beschrijf wat eenieder doet en betekent voor jouw bedrijf en haar klanten.

Benieuwd hoe een Offery offerte eruit ziet?

Benieuwd hoe een Offery offerte eruit ziet?